Buick on vanhin elossa oleva amerikkalainen automerkki. Buick on myös se merkki, jonka ympärille William C. Durant alkoi viime vuosisadan ensimmäisellä vuosikymmenellä koota General Motorsia.
Durantin ideoiden varassa siitä tuli maailman johtava autovalmistaja vuosikymmeniksi. Hyvässä maineessa jo valmiiksi olevasta Buickista tehtiin laatumerkki, jonka yläpuolella GM:n hierarkiassa oli vain Cadillac.
Buick erottautui alusta pitäen kansiventtiilimoottoreillaan, joista tuli käsite aikana, jolloin lähes kaikki valmistajat vielä suosivat sivuventtiilijärjestelyä. Buickin tavaramerkkejä olivat 1931 käyttöönotettu 8-sylinterinen ’Buick Eight’ ja 1948 markkinoille tullut Dynaflow-automaattivaihteisto.
Buickin maine oli jo ennen toista maailmansotaa vankka ympäri maailmaa. Auto sai tunnetun kromihammashymynsä vuonna 1942, mutta tuo leveä hymy sulostutti suomalaisia maanteitä vasta vuosikymmenen verran myöhemmin, sillä sota katkaisi uusien Buickien tuonnin Suomeen pitkäsi aikaa. 50-luvulta alkaen merkki nousi uudelleen johtokuntien suosioon edustusautona aina 80-luvulle saakka.
Viimeinen suuri Buick-rynnäkkö Suomeen nähtiin 90-luvun taitteessa, kun maahan alkoi tulvia USA:sta pakettiautoiksi rekisteröitäviä piilofarmareita. Toivomuslistan kärjessä oli useimmilla Buick Electra Estate, joka tiedettiin kaikkia muita varustellummaksi ja hienommaksi.
Suomessa Buick-merkkikerhona toimi 1986-1997 Buick Racing ry, joka 1988 perusti yhdessä muiden GM-merkkikerhojen kanssa GM-Cruisers ry:n. Yhdistyksessä toimii nykyisin aktiivinen Buick Club-jaosto, joka järjestää vuosittain Buick Meet Nordic-tapahtumaa.