Cadillacilla oli pitkät perinteet Suomen tasavallan presidentin edustuskäytössä. Ensimmäinen Cadillac ajettiin presidentin kanslian autotalliin Kyösti Kallion aikana 1936, ja sen jälkeen pitkiä Fleetwood Limousineja hankittiin vuorollaan tasavallan ykkösautoiksi seuraavina vuosikymmeninä. Mannerheimille vuonna 1949, Paasikivelle 1952, Kekkoselle 1961, 1969 ja 1979, ja viimeisenä Koivistolle 1984.
Kekkosen viimeiseen 1979 Fleetwood Limousineen saakka Suomi oli vielä sellainen lintukoto, että panssarointia ei tarvittu. Koivistokin pärjäsi edeltäjältään perimällään Cadillacilla pitkään, mutta vuonna 1984 maailma oli jo asettunut sellaiseen asentoon, että tasavallan presidentille piti valtiovierailuja silmällä pitäen hankkia ensimmäinen panssaroitu auto. Sopivaksi suojaustasoksi katsottiin Cadillacin tehdaspanssarointi.
Panssari-Cadillac palveli kymmenen vuoden ajan Koiviston presidenttikauden loppuun asti. Kanslian pitkä Cadillac-perinne katkesi vasta Martti Ahtisaaren kaudella, kun tasavallan presidentin käyttöön tilattiin Mercedes-Benz 600 SEL – Sonderschutz-panssaroinnilla, tietenkin.
Sitä ennen Mercedes oli esiintynyt tasavallan virkakäytössä vain hieman kiusallisissa merkeissä, kun ylipäällikkö Mannerheim oli saanut loppusyksystä 1941 Hitleriltä lahjaksi Mercedes-Benz 770 Cabriolet D:n. Auto oli panssaroitu, mutta tasavallan presidentin virkakäytössä se oli vain kerran, kun Mannerheim valittiin eduskunnan päätöksellä presidentiksi välirauhan solmimiseksi syyskesällä 1944.
Suomessa maailman hienoimman auton titteli oli kuitenkin pitkään varattuna Cadillacille – olihan se tasavallan presidentin (tai hänen autonkuljettajiensa) valinta.
Cadillac Fleetwood Series 75 Limousine 1984 Espoon Automuseo