Auton ensimmäinen omistaja oli Lovisa Värme Nystedt & CO. Rekisteröintipäivä 16.9.1981. Oli palvellut putkiliikkeen huoltoautona. Ostin auton Loviisasta yhtiön kuolinpesältä ja rekisteröin sen itselleni 16.7.1992. Tarkoituksena oli hankkia vahva ja tilava kulkuneuvo mökkityömaalle. Vuonna 2000 auto poistettiin liikenteestä ja kilvet palautettiin.
Vuosien seisomisen jälkeen aloitettiin kunnostus ja museoajoneuvoksi se valmistui 15.1.2007 mustilla kilvillä. Pelti- ja maalaustyöt teki Kouvolan Ammatillinen Aikuiskoulutuskeskus. Vuoden 2017 määräaikaiskatsastusta auto ei läpäissyt ja se pantiin taas seisomaan. Aikuiskoulutuskeskus Taitaja otti auton sisään korjaamoon loppuvuodesta 2017 ja alkoi uusi kunnostus täysentisöintiä silmälläpitäen. Kori purettiin täysin, tehtiin kaikki peltityöt, hiekkapuhallukset sekä maalaus sisältä ja ulkoapäin. Rungolle tehtiin myös sama työ ja alusta kunnostettiin, suojattiin ja maalattiin. Tekniikka käytiin läpi, etuperän kunnostus oli suurin yksittäinen työ. Korjaamisessa tarvittavat osat etsin ja hankin itse, lähinnä Euroopasta mutta myös Japanista ja Australiasta. Kahta elinluovuttaja – Patrolia tarvittiin myös. Osallistuin myös itse auton kunnostustyöhön.
Näitä tehomaastureita ei näy enää liikenteessä varsinkaan Datsun-merkkisenä, joten koen sen säilyttämisen osana suomalasta maastoautohistoriaa. Auto on seitsemän hengen kuljetuskapasiteetillaan myös hyvin yhteisöllinen; siinä omat lapset ovat kasvaneet aikuisiksi takimmaisella penkillä, sillä sinne kaikki aina halusivat. Monet harrasteporukat ovat myös päässeet yhdessä kulkemaan samalla kulkupelillä isoja peräkärrejä perässä vetäen.