Alejandro de Tomason vuonna -75 alkanut vahtivuoro Maseratin peräsimessä saavutti kymmenen vuoden kuluessa täyden vauhtinsa. Eksoottisten piensarjaerikoisuuksien sijaan de Tomason Maseratit olivat edullisempia, hieman maanläheisempiä ja eritoten oikeina sarjoina valmistettavissa.
Vuodesta -82 lähtien jokainen uusi Maserati-malli jakoi saman perusrakenteen. Oikea menestyjä tarvitsi 80-luvulla turbon, joten erikoisen hyvin onnistunut uraohjus sai niitä – ensimmäisenä sarjatuotantoautona maailmassa – Maseratiinsa kaksin kappalein. Maserati Biturbo oli tuotannossa 1994 saakka ja korimalleja oli kolme; 2-ovinen coupé, 4-ovinen sedan ja avomalli Spyder.
Niin erikoiset olivat ajat 80-luvun jälkipuoliskolla, että Maseratikin sai ensimmäisen suomalaisen maahantuojansa, Auto-Tridentin. Vaati hyvät luottotiedot ja ennen kaikkea aimo annoksen tervettä itsetuntoa ennen kuin saattoi patsastella kaiken kansan nähden avomallisessa lämminverisessä turbourheiluvaunussaan. Maseratin hinta Suomessa oli noin 600 000 markkaa. Kaikkiaan uusia Maserateja rekisteröitiin Suomeen parikymmentä kappaletta ennen kuin lama-aika murskasi haaveet.
Vaikka tämän aikakauden Maseratit eivät varsinaisesti nauttineet mainetta erityisen luotettavina autoina, ne olivat silti osoitus yritteliäisyydestä ja tulevaisuudenuskosta. Citroënin omistuksen lopussa 1975 valmistettiin vuosittain vain parisataa Maseratia. De Tomason 80-luvun huippuvuosina määrä oli noussut jo toiselle kymmenelle tuhannelle.
Valitettavasti herra de Tomason terveys petti ja 80-luvun ylikuumentunut talous ajoi aikanaan vauhdilla seinään. Maserati jatkoi uuden vetäjän vastuulla, kun Fiat otti ohjat tammikuussa 1990.
Maserati Biturbo Coupé 1985 Markku Vuorinen