MEDIAPANKKI
Tervetuloa Classic Motorshown Mediapankkiin. Täältä löydät julkaisuvapaita kuvia journalistiseen käyttöön sekä aiemmin julkaistut tiedotteet.
MEDIAYHTEYS
Johanna Jäminki, johanna.jaminki@rloevents.fi, 050 300 5655
KUVAT JULKAISUKÄYTTÖÖN
Kuvia on lupa käyttää journalistiseen tarkoitukseen, kuvan yhteydessä on mainittava kuvaaja.
- Eläintarhan ajoista 60 vuotta3.17 MBPreviewDownload
Viimeisistä Eläintarhan ajoista on kulunut 60 vuotta. Tapahtuman historiaa esittelevällä osastolla haastatellaan myös Eläintarhan ajoihin liittyviä kilpailijoita.
- Jarno Saarinen1.72 MBPreviewDownload
Kuva: Photo Holger Eklund. Jarno Saarinen Tribuutti -osastolla on esillä aitoja Jarno Saarisen pyöriä, ajovarusteita, RR-tallin kalustoa ja muuta esineistöä.
- Mercedes-Benz 300 SL Coupé vm 1956105.74 KBPreviewDownload
Classic Motorshown 'Kupee on upee teemahallissa' on esillä mm. Mercedes-Benz 300 SL Coupé vm 1956, joka tunnetaan myös Lokinsiipi-Mersuna.
- Classic Motorshow Lahdessa12.72 MBPreviewDownload
Kuvaa viime vuoden näyttelystä. Kuva: RLO Events / Riku Kaminen
- Eläintarhanajot 19323.95 MBPreviewDownload
Eläintarhan 'äitenpäivän ajot' ajettiin ensi kertaa vuonna 1932. Kuvassa kiihdyttävät nro 2 Harry Larsson (Ford), nro 1 Asser Wallenius (Ford), nro 4 E. Lindberg, (Bugatti), nro 3 S.P.J. Keinänen (Chrysler), nro 6 Johan Ramsay (Chrysler), nro 10 Per Viktor Widengren, (Mercedes Benz), nro 7 N. Nenonen (Delage) ja numerolla 8 K.G. Sundstedt (Bugatti). Kuva: Foto Holger Eklund
- Eläintarhan ajot 19611.62 MBPreviewDownload
Curt Lincoln oli Eläintarhan ajojen suuria nimiä. Tässä Lincoln Formula Junior luokan BMC:n ratissa numerolla 1 kannassaan Jouko Nordell numerolla 10 vuoden 1961 ajoissa. Kuva: Foto Holger Eklund
- Dodge Viper807.15 KBPreviewDownload
Dodge Viper hämmästytti automaailmaa keskellä maailmanlaajuista taantumaa. Roadsterin röyhkeä ulkomuoto ja 8-litrainen V10-moottori antoivat palttua alakulolle. Kuva: Stellantis
- Jaguar XJ220737.41 KBPreviewDownload
Jaguar XJ220 oli maailman nopein tuotantoauto vuosina 1992-94. Mikään kaupallinen menestys se ei kuitenkaan ollut: valmistusmäärä jäi alle 250:een. Kuva: Jaguar
- Omistajien helmet6.92 MBPreviewDownload
Omistajien helmet järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2018, ja herätti heti kiinnostusta klassikkoajoneuvoharrastajien keskuudessa. Kuva: RLO Events / Riku Kaminen
- Citroen_SM27.89 MBPreviewDownload
Citroën SM saapui automarkkinoille vuonna 1971 suuren mediahuomion saattelemana. Kuva: Mobilistin arkisto
- Oldsmobile_Toronado5.93 MBPreviewDownload
Ennen vuonna 1966 esiteltyä Oldsmobile Toronadoa harva selväjärkinen olisi osannut kuvitella lähes 400-hevosvoimaista etuvetoautoa. Kuva: Mobilistin arkisto
- Omistajien_helmi_2022_Volkswagen_Grossraum.jpg13.03 MBPreviewDownload
Viime vuonna Omistajien helmi -tittelin vei vuoden 1962 Volkswagen Grossraum. Kuva: RLO Events / Riku Kaminen
- Omistajien_helmet.jpg10.53 MBPreviewDownload
Omistajien helmet on herättänyt kiinnostusta klassikkoajoneuvoharrastajien keskuudessa edellisvuosina. Viime vuonna kilpailuun pyrki mukaan 77 ajoneuvoa. Kuva: RLO Events / Riku Kaminen
- Scan015_OK12.11 MBPreviewDownload
50-luvun lopulla itäsaksalaisen Wartburgin maahantuoja Rego Oy järjesti Paavo Nurmen kentällä suuren ulkoilmanäyttelyn. Kuvassa etummaisena äärettömän harvinainen, 469 kappaletta valmistettu, kaksipaikkainen Wartburg 313 Sport Coupe. Toisena rivissä 5-paikkainen amerikkalaistyyppinen Wartburg 311 Coupe. Kuva: Mobilistin arkisto
- 025_img7517.05 MBPreviewDownload
Ford Caprin valmistus alkoi marraskuussa 1968, joten kuvan Coupe on taltioitu Kesoil-huoltoasemalla luultavammin 60- ja 70-luvun vaihteessa. Kuva: Mobilistin arkisto
- Toyota_Corona_Mark_II_HT_Coupe.jpg14.72 MBPreviewDownload
Yhtenä esimerkkinä 60- ja 70-luvun vaihteen hardtop-coupéista on Toyota Corona Mark II HT Coupé. Kuvassa on todennäköisesti suomalaisen maahantuojan Korpivaara Oy:n lehdistökuva mallin lanseerauksen ajalta Helsingistä Eteläsataman laiturialueelta. Kuva: Mobilistin arkisto