Datsun oli ensimmäinen Suomessa isosti läpi lyönyt japanilaismerkki 60-luvulla. Valtavimmat menestykset tulivat kuitenkin 100A-, Cherry- ja Sunny-mallistoilla 1970- ja 80-luvuilla. Asiaan ei vaikuttanut lainkaan merkin muuttuminen Nissaniksi vuonna 1983.
Kuten edeltäjänsä 100A, 80-luvun alkupuoliskon Cherry oli myrskyisä menestys. Monina vuosina yksin Cherryä myytiin Suomessa yli 10 000 kappaletta vuodessa. Auton ominaisuudet eivät yksin selittäneet asiaa, sillä sekä 100A:ssa että 1979-82 Cherryssä oli ongelmia, ei vähiten korien heikossa ruostesuojauksessa. Mikään ei kuitenkaan hillinnyt kysyntää: Cherryn kokonaisuus onnistui jostain syystä koskettamaan suomalaista autoilijaa syvältä.
Vuonna 1983 Cherry pantiin uusiin puihin ja merkki muuttui samalla Nissaniksi. Auto oli paljon edeltäjiään parempi, muttei yltänyt enää aivan yhtä huimaan suosioon. Rekisteröintitilastojen kolmen kärjessä se kuitenkin viihtyi jatkuvasti.
Meillä Cherryn viimeiseksi vuosimalliksi jäi 1986, jonka jälkeen sen paikan Nissanin mallistossa peri hieman suurempi Sunny. Suomalaisten elintaso nousi 80-luvulla jatkuvasti, ja Sunny tarjosi Cherryyn nähden juuri sen verran enemmän, että viestikapulan vaihtuminen oli luonnollista. Siitä huolimatta vanha kilpakumppani Toyota Corolla kiri tässä vaiheessa edelle, eikä enää suostunut luopumaan ykköspaikastaan.
Merkillinen sivujuonne Cherryn tarinassa oli Alfa Romeo Arna, jota valmistettiin Napolissa 1983-87. Auto oli ilmiselvä N12-mallin Cherry, mutta nelisylinterinen bokserimoottori, vaihteisto ja etujousitus tulivat Alfa Romeolta. Kummallinen hanke ei johtanut suureen läpimurtoon ja epäpyhä kummajainen häipyi markkinoilta vähin äänin vuonna 1987.
Nissan Cherry 1985 Jari Lehtonen