Suuren yleisönsuosion kahtena edellisenä vuonna saavuttaneet vanhojen ralliautojen näytösajot saavat jatkoa Lahden Messukeskuksessa 8.-9. toukokuuta järjestettävän Classic Motorshow´n yhteydessä. Nyt ovat esiintymisvuorossa 70-luvun kotimaiset tähtikuljettajat, jotka jälkimmäisenä näyttelypäivänä antavat kyytiä saman vuosikymmenen kilpavälineilleen.
Yksi 70-luvun ehdottomasti menestyksekkäimmistä kuljettajista kotimaisilla rallipoluilla oli Tapio Rainio. Lahdessa hän esiintyy pitkästä aikaa kisalaitteen ohjaimissa saadessaan käskettäväkseen Opel Asconan, jollaisella hän voitti Suomen mestaruuden vuosina 1971 ja 1972.
Suomalaisen ralliautoilun ikoni Simo Lampinen on tällä kertaa mukana kotimaan poluilla hieman harvinaisemman ajokin ratissa. Simo yhdistetään usein Saabiin, mutta 70-luvun alkupuolella hänen vakituisena ajokkinaan kansainvälisissä kilpailuissa oli Lancia Fulvia HF. Sellaisella hän myös ampaisee Messukeskuksen kulmalta kohti Teivaanmäen tanssilavaa.
Usean vuoden ajan Rainio ja Lampinen muodostivat yhdessä Jari Vilkkaan kanssa kotimaisen Saab-tiimin vahvan kuljettajakolmikon. Jari Vilkas ajaa Lahdessakin Saabilla. Nyt Vilkkaan ajokkina on 99EMS-malli, jollaisella hän kilpaili 70-luvun loppupuolella. Lahtelainen vuoden -76 Suomen mestari Heikki Vilkman puolestaan starttaa Teivaanmäkeen hänet mestaruuteen vieneellä sinivalkoisella Saab 96 V4:lla.
Saabit saivat rallipoluilla kovaa vastusta muun muassa isoilta Volvoilta, joilla useampikin suomalainen kuljettaja antoi tehdassopimuksiin johtaneita näyttöjä. Lahdessa Volvo 142:ta kepittää näyttävistä vastaheitoistaan muistettava Erkki Pitkänen.
70-luvulle oli leimallista myös kustannuksiltaan huokeamman 1-ryhmän suosion kasvu. Kilpailu ryhmässä kävi yhä kovatasoisemmaksi ja se synnytti omat tähtensä. Lahdessa istahtaa moni tuolloin yleisön tietoisuuteen noussut nimi autoon, joka auttoi hänet maineeseen. Alfa Romeo 2000 GTV ja Jaakko Markula ovat tuttu yhdistelmä, samoin Peter Geitel ja Sunbeam Avenger.
Kilpailu oli 70-luvulla kovaa muissakin luokissa vaikka heikkotehoisemmilla autoilla ei tavoiteltukaan yleiskilpailun voittoa. Niinpä Markku Saaristo ajoi vuosikaudet Skodan tehdaskuljettajan vakanssilla. Lahdessa hän esiintyy takamoottorisella Skoda 120:llä. Pekka Vilpponen taas kilpaili kotimaassa Moskvitshin maahantuojan lukuun. Runsaan viikon kuluttua hän antaa jälleen Elitelle kyytiä. Kaikkiaan on näytöksessä mukana toistakymmentä eri 70-luvun kuljettajaa.
Näytösajot järjestetään Classic Motorshow´ssa sekä lauantaina että sunnuntaina, kahteen kertaan kumpanakin päivänä. Tähtikuskit esiintyvät sunnuntaina ja lauantaina ovat ajovuorossa autojen nykyiset omistajat.