Tampereen Seudun Mobilistit ry hankki vuonna 1967 omistukseensa kerhobussiksi Diamond T Special vm. 1929 linja-auton. Tänä vuonna Diamondin täyttäessä 90 vuotta se on yksi vanhimmista liikkuvista busseista Suomessa. Auto on nähtävissä ja koettavissa Tampereen Seudun Mobilistit ry:n osastolla Classic Motorshowssa.
Diamond-linja-autolla on pirkanmaalainen historia. Alusta on Diamond T Special Car Companyn valmistama Yhdysvaltain Illinoisin Chicagossa. Korittaja on Messukylän koritehdas Tampereella. Antti ja Matti Suojärvi ajoivat sillä Tampereen Pyynikintori – Pirkkala -linjaa. Diamond liikkui häkäpöntön voimin sotavuosina. 1950-luvun lopulla se oli täysin palvellut. Liikennöitsijä Suojärvi lahjoitti sen Pirkkalan kouluun leikkikaluksi ja havaintovälineeksi. Onneksi se sijoitettiin sateelta suojaan puuliiteriin.
1960-luvun loppupuolella Diamond oli niin rappeutunut, etteivät lapsetkaan saaneet sillä leikkiä. Linja-auto siirrettiin Kangasalle T. Sallisen verstaalle ja sen kunnostus alkoi. Kiinniruostuneen moottorin tilalle saatiin Tampellalta vastaava, hieman suuremmaksi porattu kone. Osia haettiin Norjan Tromsösta asti. Pellit korjattiin. Penkkien puhvelinnahka oli säilynyt käyttökelpoisena värihuuhtelulla. Auto valmistui vuonna 1969 ja sen jälkeen sillä ajettiin paljon; käytiin Ruotsissa ja osallistuttiin SAHK:in Retkeilyajoihin.
1990-luvun alussa auton tekniikka vielä pelasi, mutta kori oli rappiolla. Auton runsas käyttö ja tiukka, säästä riippumaton keikkatahti lahottivat korin, kun ikkunoiden tiivistekumit hapertuivat ja kosteus pääsi seiniin. Toisaalta, eihän puukoria ollut ajateltukaan kestämään lähes 70 vuotta. Kaikki puuosat uusittiin ja auton nahkapenkit topattiin meriheinällä ja päällystettiin Teuvan Ammatillisessa aikuiskoulutuskeskuksessa. Auto maalattiin, alle laitettiin uudet renkaat ja autolle hieman outoon tapaan tehtiin kattoremontti. Työssä pyrittiin käyttämään samoja materiaaleja kuin uutena vuonna 1929. Sen jälkeen sitä on huolellisesti säilytetty tallissa.